Simulation of Dynamic Regimes in Asynchronous Traction Electric Drives of Locomotives
Abstract
The paper considers a dynamic model for locomotive electric drive with four asynchronous traction motors and their stator windings are serially connected. A mathematical model for motors being fed by one autonomous inverter has been developed in the paper. Serial connection makes it possible to increase a value of the total supply voltage. An analysis of the developed model shows that currents consumed by motors with their serial connection are lower in case of their parallel operation. Direct and frequency start-up curves are given on the basis of the developed model.
References
1. Электроподвижной состав с асинхронными тяговыми двигателями / под ред. Н. А. Ротанова. – М. : Транспорт, 1991. – 336 с.
2. Михальченко, Г. С. Моделирование переходных режимов в асинхронном тяговом приводе локомотивов / Г. С. Михальченко, Г. А. Федяева, А. И. Власов // Вестник ВНИИЖТ. – 2003. – № 4.
3. Электрические железные дороги : учеб. / под ред. проф. В. П. Феоктистова, проф. Ю. Е. Просвирова ; Моск. ун-т путей сообщения ; Самарская гос. акад. путей сообщения. – Самара : СамГАПС, 2006. – 312 с.
4. Копылов, И. П. Математическое моделирование электрических машин : учеб. для вузов / И. П. Копылов. – 3-е изд., перераб. и доп. – М. : Высш. шк., 2001. – 327 с.
5. Багиров, С. М. Частотное управление электробуром / С. М. Багиров, Г. М. Халилов. – Баку : Чашыоглы, 1999. – 244 с.
6. Кузмич, В. Д. Теория локомотивной тяги : учеб. для вузов / В. Д. Кузмич, В. С. Руднев, С. Я. Френкель ; под ред. В. Д. Кузмича. – М. : Маршрут, 2005. – 448 с.
Review
For citations:
Seyidov P.O. Simulation of Dynamic Regimes in Asynchronous Traction Electric Drives of Locomotives. ENERGETIKA. Proceedings of CIS higher education institutions and power engineering associations. 2011;(5):31-39. (In Russ.)